Handelsbetingelser for Forbrugere hos Slibeshoppen.dk IVS

 

Generelle oplysninger

Slibeshoppen.dk
Tikøbgade 4
2200 København N
CVR nr.: 40184627
Mail: kontakt@slibeshoppen.dk

 

Priser

Hos Slibeshoppen.dk IVS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

 

Betaling

Slibeshoppen.dk IVS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og MobilePay. Alle beløb er i DKK og ekskl. moms. Priserne er ekskl. told og afgifter når der bestilles fra lande udenfor EU. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

 

Levering

Slibeshoppen.dk IVS tilstræber at afsende ordrer indenfor 2-3 hverdage efter at betalingen er registretet. Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 50,- DKK.
Vi leverer også til udlandet samt Færøerne og Grønland. Fragtpriser fra 100,- DKK. Aktuelle fragtpriser bliver oplyst ved bestilling.
Dine varer sendes med et anerkendt distributionsselskab.
OBS: Ordrene leveres som udgangspunkt i en pakkeboks i nærheden af din adresse. I nogle områder og/eller lande bliver ordren leveret på hjemmeadressen.
Der leveres varer alle ugens hverdage.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Slibeshoppen.dk IVS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Slibeshoppen.dk
Tikøbgade 4
2200 København N
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og konto nr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Alle data bliver slettet straks efter tilbagebetalingen.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer, købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@slibeshoppen.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:
Slibeshoppen.dk
Tikøbgade 4
2200 København N

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

 

Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: ec.europa.eu
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores mail adresse: kontakt@slibeshoppen.dk